Test roweru elektrycznego Pedelec Kreidler Vitality
Pedelec kreidler vitality rower elektryczny
Niniejszy test roweru elektrycznego Pedelec kreidler Vitality jest próbą określenia, jak dobrze rower elektryczny sprawdza się w codziennym użytkowaniu. W tej recenzji porównujemy rower do konkurencji i przyglądamy się osiągom. Rower posiada 250-watowy silnik i prędkość maksymalną 25 kilometrów na godzinę. Nie jest tak mocny jak niektóre sportowe rowery E, ale nadal ma wygodne siedzenie i komfortową jazdę.
Kreidler Vitality Eco 8 to bardzo solidny E-Bike do użytku miejskiego i świetny rower trekkingowy. Jest wyposażony w system Bosch Antriebssystem i zdobył wiele nagród w prasie. Został oceniony jako “sehr good” przez magazyn Extra-Energy i otrzymał dobrą ocenę ogólną przez Stiftung Warentest. Mimo niewielkich rozmiarów Kreidler Vitality jest doskonałym, uniwersalnym urządzeniem do użytku w mieście.
Kreidler Vitality posiada 250-watowy silnik, który jest zamontowany pod Tretlagerem. Silnik jest kontrolowany przez czujnik mocy i ma tiefer focus. Krawatowy Anbaupunkt zapewnia świetną ostrość i pozostawia dużo miejsca między silnikiem a drogą. Silnik jest włączany tylko wtedy, gdy pedałujesz. Oznacza to, że transfer mocy jest natychmiastowy i ma minimalny wpływ na wydajność.
Silnik 250 W
Kreidler Vitality ma silnik o mocy 250 W i prędkość maksymalną 25 km na godzinę. Zabraliśmy rower na sześćdziesięciokilometrową wycieczkę i testowaliśmy go z umiarkowaną, wysoką i niską mocą. Ten test zaowocował imponującą wydajnością roweru elektrycznego. Był on znacznie mocniejszy niż nasze rowery Performance i Active. Powinniśmy jednak zauważyć, że zużycie energii jest dość wysokie.
Testowaliśmy rower w kilku miejscach, w tym w Eifel, Ahrbergen. Silnik roweru zapewniał dobrą wydajność, nawet jeśli był nieco głośny. Moc baterii i zasięg silnika były odpowiednie dla pokonywanych przez nas odległości.
Byliśmy pod wrażeniem osiągów i komfortu Kreidler Vitality Eco 3. Ergonomia również była doskonała, a rower zdobył ponadprzeciętne oceny w kategorii produktów easy pedelecs. Ponadto, koła roweru były łatwe do podniesienia i zamontowania na bagażniku samochodowym. Cena Kreidler Vitality Eco 3 jest również tańsza niż średnia w kategorii easy-pedelecs.
System napędowy Bosch
Rower elektryczny Kreidler Vitality wyposażony jest w system napędowy Bosch o mocy 250 W. Układ napędowy zamontowany jest pod Tretlagerem, który jest rodzajem ramy rowerowej. Bosch jest producentem Tretlagermotorów i ma w tej dziedzinie duże doświadczenie. Tretlager daje bardzo dobre skupienie i rozsądną przestrzeń między silnikiem a drogą. Co więcej, silnik włącza się tylko wtedy, gdy pedałujemy. Ten bezpośredni transfer mocy nie ma negatywnego wpływu na osiągi roweru.
System napędowy Bosch w teście Kreidler Vitality Electric Bike jest systemem napędowym o wysokiej wydajności. System ten charakteryzuje się niską wagą i niewielkimi wibracjami, dzięki czemu nadaje się zarówno do codziennego użytku, jak i do wymagających sportów outdoorowych. System napędowy posiada również intuicyjny dla użytkownika komputer pokładowy.
System napędowy Bosch jest dość płynny i cichy, w przeciwieństwie do napędów piastowych Shimano i innych firm. Nie jest jednak tak mocny jak niektóre silniki w piaście, a pomiędzy 25 a 27 km/h następuje znaczny spadek mocy. Jest to jednak nadal dobra prędkość dla tego roweru. W przeciwieństwie do niektórych rowerów elektrycznych, Vitality został zaprojektowany z myślą o relaksującej jeździe po okolicy, a nie o jeździe w ruchu ulicznym.
8-biegowa przekładnia Shimano
Rower elektryczny Kreidler Vitality to wysokiej klasy rower uniwersalny z aluminiową ramą, która zapewnia dobrą prędkość i stabilność kierunkową. Zastosowano w nim silnik środkowy Bosch Active Line Plus ze zintegrowanym akumulatorem ramowym. Wyposażony jest również w hamulce tarczowe i nożne Shimano.
W pełni zintegrowany akumulator
W pełni zintegrowany akumulator do roweru elektrycznego Kreidler Vitality może służyć do zasilania roweru podczas jazdy. Istnieje kilka zalet wyboru tego rodzaju baterii w stosunku do innych. Po pierwsze, będzie można uzyskać akumulator o znacznie większej pojemności. Może on również działać dłużej.
Kolejną zaletą wyboru akumulatora wewnętrznego jest jego wygoda. Łatwiejszy jest dostęp do baterii, a także jest ona bardziej wytrzymała niż zewnętrzna. Jest też mniej narażona na kradzież. Z drugiej strony, wymiana baterii wewnętrznej jest bardziej skomplikowana. Specjalistyczny sprzedawca może doradzić Ci, który z nich jest najlepszy dla Twojego roweru. Warto poszukać takiego, który będzie pasował do reszty roweru.
W pełni zintegrowany akumulator zmieści się w ramie, podczas gdy akumulator na stelażu stworzy dodatkowe miejsce. Zintegrowana konstrukcja zapewni również czysty wygląd. Drugą zaletą akumulatora zintegrowanego jest to, że jest on kompatybilny z dwoma innymi akumulatorami Bosch. Dzięki temu możesz jeszcze bardziej zwiększyć zasięg swojego roweru.
Kable biegnące wzdłuż ramy
Jednym z najbardziej zauważalnych szczegółów roweru elektrycznego Vitality firmy Kreidler są kable biegnące wzdłuż ramy. Zamiast typowych dla motocykli rozłożonych kabli, kable są powiązane w wiązki, aby zapewnić czystszy wygląd. To inteligentne sterowanie przewodami zapewnia bardziej atrakcyjną estetykę.
Cena
Rower Kreidler Vitality Eco 3 wygląda dość niepozornie, ale jest wyposażony w imponującą listę funkcji bezpieczeństwa. Na przykład, jest to jedyny rower w tym przedziale cenowym z hydraulicznymi hamulcami obręczowymi. Posiada hydrauliczne hamulce obręczowe Magura HS 22 z czerwonymi klockami i wspomagaczami hamulców, a także wskaźniki zużycia na obręczach. Posiada również silnik Bosch Active mid o mocy 250W, dzięki czemu jest dość słyszalny na niższych biegach.
Podobne tematy