Sport dla każdego

Ten Blog to miejsce, gdzie możesz dowiedzieć się wszystkiego o kolarstwie. Zasady jazdy jak i inne nowinki.

Jak wybrać korbę rowerową

Jak wybrać korbę rowerową

Przy wyborze nowej korby rowerowej należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Będziesz chciał rozważyć ilość tarcz na korbie, jak długo chcesz, aby korba była i długość ramienia korby. Istnieją również różne rodzaje BBs i pierścieni łańcuchowych do rozważenia.

Łańcuchy

Jeśli chcesz mieć korbę, która zapewni Ci maksymalne przełożenie, będziesz chciał poszukać takiej z dłuższym ramieniem korby. Chociaż długie ramiona korby są generalnie lepsze dla większych rowerów, zmniejszają również prześwit, więc pamiętaj o tym przed zakupem korby. Krótsze ramiona korby pozwolą na wyższą kadencję i są często preferowane dla triathlonistów, a krótsze ramiona korby pozwolą zaoszczędzić energię podczas długich przejażdżek. Istnieje kilka różnych sposobów mocowania korb do dolnego wspornika i można użyć zwykłej śruby lub zwykłej nakrętki, aby dokręcić je na miejsce.

Wybierz korbę, która jest wykonana z lekkiego aluminium lub stali. Większość low-endowych korb jest wykonana ze stali lub aluminium i można je znaleźć za mniej niż 100 dolarów. Należy również szukać wysokiej jakości marki, która jest niezawodna i produkuje trwałe części. Konserwacja korb jest prosta, a najlepszym sposobem na przedłużenie ich życia jest utrzymanie ich w czystości i suchości. Upewnij się również, że pierścienie łańcuchowe są odpowiednio nasmarowane, ponieważ pomoże to w ich dłuższej eksploatacji.

Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest rozmiar wrzeciona korby. Większość wrzecion korb rowerowych ma średnicę 24 mm lub 30 mm. Jeśli planujesz jeździć na rowerze szosowym, powinieneś wybrać korbę o niższym przełożeniu i krótszej przedniej tarczy. Długość korby może również wpłynąć na promień skrętu i ogólne dopasowanie roweru.

Chociaż długość korby nie jest najważniejszym czynnikiem, ważne jest, aby wybrać odpowiednią długość dla swojego ciała. Odpowiednia długość korby poprawia biomechaniczną wydajność pedałowania i zmniejsza ryzyko kontuzji. Średnia długość korby to 172,5mm, ale dostępne są również inne długości.

Możesz wybrać korbę ze zintegrowanym suportem. Ten styl korby jest lżejszy i sztywniejszy niż korby z zębatkami. Jeśli jednak nie przepadasz za korbami zębatymi, możesz wybrać taką z napędem pasowym. Zaletą korby z napędem paskowym jest to, że jest mniej podatna na uszkodzenia i wymaga mniejszej konserwacji.

Waga

Jednym z najważniejszych pytań przy wyborze korb rowerowych jest ich długość. Odpowiednia długość zmaksymalizuje biomechaniczną wydajność i zminimalizuje ryzyko kontuzji. Długość korby to odległość pomiędzy środkiem dolnego wspornika a osią pedału. Najczęściej spotykane długości to 170, 172,5 i 175 mm, ale dostępne są również korby o długości od 165 do 180 mm.

Niektórzy producenci rowerów oferują ramiona korby, które obracają się niezależnie. Powinno to pomóc w zmniejszeniu wagi i poprawić sztywność strony nienapędowej. Ramiona korby były testowane trzykrotnie. Niższa liczba oznacza sztywniejszą korbę. Oceny Deflection-D i Deflection-ND są wynikami niezależnych badań. W pierwszym teście do symulacji pedałowania użyto ciężarka o wadze 250 funtów i solidnego pręta.

Opcje BB

Istnieje wiele opcji BB dla korb rowerowych. Jeśli chcesz uniknąć skrzypienia podczas jazdy na rowerze, wybierz dolny wspornik z łożyskami ceramicznymi. Te BB są bardziej trwałe i wymagają mniej energii do obracania się. Te BBs są również lekkie i bardzo łatwe do zainstalowania. Są również stosunkowo tanie.

Korby z BBs występują w różnych długościach i z różnych materiałów. Możesz wybrać wykończenie matowe lub błyszczące, a także różne loga. Ponadto, można wybierać spośród różnych długości ramion. Na przykład, jeśli jeździsz na rowerze górskim, możesz wybrać korbę z szerszym BB.

Różni producenci rowerów stosują różne standardy BB. Niektórzy używają standardowego 24mm typu zewnętrznego, podczas gdy inni używają kwadratowego stożka lub ISIS. Niektóre rowery są również wyposażone w gwintowane wsporniki dolne, w tym standard T47 i włoski gwintowany wspornik dolny. Jednak zawsze należy dwukrotnie sprawdzić kompatybilność korby z rowerem przed dokonaniem zmiany.

Najczęściej spotykaną opcją BB w korbach rowerowych jest BB30. Jej wąska powłoka pozwala na dopasowanie większości korb. Niektóre modele charakteryzują się dłuższymi wrzecionami niż inne, ale przed podjęciem decyzji o zakupie należy rozważyć rozmiar wrzeciona. Niektóre modele są dostarczane z dodatkowymi przekładkami, ale nie zawsze jest to najbardziej efektywne rozwiązanie.

Opcje wspornika dolnego dla korb rowerowych różnią się pod względem rozmiaru, kształtu i materiału. Typ ramy i układu napędowego, który posiadasz, może mieć znaczący wpływ na wybór wspornika dolnego. Niektóre materiały ramy obsługują tylko określony typ suportu. Najbardziej powszechne typy dolnych wsporników to te wciskane i gwintowane. Inne ważne czynniki to jakość łożysk. Jeśli szukasz suportu o niskim oporze, możesz zdecydować się na łożyska ceramiczne.

Podobne tematy