Ile kosztuje naładowanie baterii w rowerze elektrycznym?
Akumulatory rowerów elektrycznych mogą wymagać od 500 do 800 watogodzin do naładowania. W USA można spodziewać się zapłaty 0,10 USD za kilowatogodzinę, co oznacza, że ładowanie na odcinku od 20 do 80 mil powinno kosztować około 5-8 centów.
Hamowanie regeneracyjne zmniejsza koszty ładowania rowerów elektrycznych
Hamowanie regeneracyjne może znacznie zwiększyć zasięg roweru elektrycznego. Technika ta działa poprzez odzyskiwanie energii traconej podczas hamowania i przekształcanie jej później w większą ilość energii. Hamowanie regeneracyjne może poprawić zasięg nawet o 70%. Istnieje kilka czynników, które decydują o jego skuteczności. Najważniejszym z nich jest ilość energii, którą można przechwycić.
Po włączeniu hamowania regeneracyjnego silnik roweru elektrycznego zwalnia i przechodzi w “tryb wsteczny”. Ruch roweru do przodu przenosi ciepło i tarcie do układu napędowego, wytwarzając energię elektryczną. Energia ta jest następnie oddawana do akumulatora, co zwiększa zasięg. Hamowanie odzyskowe może być jednak stosowane tylko w rowerach elektrycznych, które mają duże silniki i nie posiadają przekładni. Niezależnie od skuteczności tej funkcji, producenci mogą twierdzić, że to tylko chwyt marketingowy.
Hamowanie regeneracyjne nie jest nowym pomysłem. Kilka pojazdów hybrydowych i elektrycznych ma wbudowaną tę funkcję. Hamowanie odzyskowe działa poprzez przekształcenie energii traconej podczas hamowania z powrotem w energię elektryczną. Energia ta jest następnie wprowadzana z powrotem do głównego akumulatora. Proces ten jest również bezpieczny, ponieważ mechanizmy bezpieczeństwa zapewniają, że akumulator nie zostanie przeładowany, a tym samym nie skróci się jego żywotność.
Hamowanie regeneracyjne jest przydatnym dodatkiem do roweru elektrycznego. Wydłuża zasięg i zmniejsza koszty ładowania. Zmniejsza również zużycie mechanicznego układu hamulcowego. Jednak wiele pojazdów elektrycznych posiada również układy hamulcowe z jedną pedałem. Technologia hamowania regeneracyjnego może jednak wpływać na wrażenia z jazdy.
Istnieje kilka rodzajów rowerów elektrycznych. Niektóre z nich wykorzystują hamowanie odzyskowe do ładowania baterii podczas pedałowania. Hamowanie regeneracyjne działa poprzez odzyskiwanie 5-10% energii traconej podczas hamowania. Nie jest to jednak najbardziej wydajna metoda ładowania.
Hamowanie regeneracyjne zwiększa również zasięg jazdy pojazdów w pełni elektrycznych. Dzięki temu kierowca może uniknąć zatrzymywania się na stacjach ładowania na dłuższy czas. Ponadto hamowanie regeneracyjne jest bardziej efektywne w większych pojazdach niż w małych. Energia zaoszczędzona dzięki hamowaniu regeneracyjnemu jest proporcjonalna do siły hamowania. Na przykład EV, który wykorzystuje 20% efektywnego hamowania, będzie miał 120-milowy zasięg jazdy.
Rowery elektryczne są świetną alternatywą dla tych, którzy chcą zmniejszyć swój ślad węglowy. Jednak ich ładowanie może być kosztowne. Aby zmniejszyć wydatki i ograniczyć wpływ na środowisko, możesz postępować zgodnie z instrukcjami producenta i stosować najlepsze praktyki. Większość rowerów elektrycznych jest wyposażona w baterie litowe. Wybierz ten z baterią o największej pojemności.
Hamowanie regeneracyjne również poprawia wydajność pojazdu. Średnio hamowanie regeneracyjne może zmniejszyć zużycie energii elektrycznej o 9,53 Wh/km, co odpowiada 6,16% mniejszej ilości energii. Im wyższa efektywność energetyczna, tym dłuższy zasięg można pokonać.
Korzystanie z godzin pozaszczytowych w celu zaoszczędzenia pieniędzy
Podczas ładowania baterii w rowerze elektrycznym korzystanie z godzin pozaszczytowych jest doskonałym sposobem na zaoszczędzenie pieniędzy. Jest to szczególnie ważne, jeśli korzystasz z taryfy ryczałtowej na energię elektryczną. W godzinach szczytu koszty energii elektrycznej mogą znacznie wzrosnąć. Dlatego, jeśli to możliwe, ładuj akumulator wieczorem lub wcześnie rano, aby zaoszczędzić pieniądze.
Rowery elektryczne mogą wymagać od 500 do 800 watogodzin do pełnego naładowania. Odpowiada to około 0,4 do 0,8 kilowata. W zależności od pojemności baterii, ładowanie baterii roweru elektrycznego może trwać od trzech do pięciu godzin. Na szczęście dostawcy energii elektrycznej chętnie oferują zniżki w godzinach pozaszczytowych, które zazwyczaj przypadają między 21:00 a 7:00 rano. Oprócz obniżenia rachunku za energię elektryczną, ładowanie baterii roweru elektrycznego w tych godzinach pozwoli również zminimalizować ślad węglowy.
Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze podczas ładowania baterii w rowerze elektronicznym, ważne jest, aby przestrzegać wytycznych producenta dotyczących właściwej konserwacji baterii. Oprócz przestrzegania zaleceń producenta, należy również rozważyć modernizację akumulatora. Modernizacja akumulatora może obniżyć koszty ładowania i zmniejszyć Twój wpływ na środowisko.
Obliczanie kosztów ładowania e-bike’a
Ładowanie roweru elektrycznego może być kosztowne, zwłaszcza jeśli jeździsz nim codziennie. Koszt zależy od rodzaju akumulatora i tego, jak często go używasz. Dobrą wiadomością jest to, że możesz rozłożyć koszty na kilka lat, dzięki czemu koszt jednego kilometra jest stosunkowo niedrogi. Jednak określenie rzeczywistego kosztu za milę może być trudne. Najlepszym sposobem jest obliczenie średniego zasięgu roweru, a następnie podzielenie go przez liczbę mil, które może on pokonać.
Ładowanie e-bike’a kosztuje mniej w godzinach pozaszczytowych i szczytowych. Zazwyczaj okresy poza szczytem przypadają między godziną 22 a 8 rano. Okresy szczytowe zależą od zapotrzebowania na energię. Ogólnie rzecz biorąc, w ciągu dnia zużywa się więcej energii elektrycznej. W godzinach nocnych zapotrzebowanie jest znacznie niższe, więc ładowanie roweru w godzinach pozaszczytowych obniży koszty jego ładowania. Jeśli jednak planujesz korzystać z e-bike’a w godzinach nocnych, pamiętaj, że nie powinieneś pozostawiać urządzenia ładującego bez nadzoru. Nie tylko będzie to niebezpieczne, ale może również spowodować zagrożenie pożarowe.
Ładowanie baterii roweru elektrycznego może kosztować od 1 do 4 dolarów za kWh. W zależności od stawek energii elektrycznej w Twoim stanie i pojemności baterii, koszt może się różnić. Jednak nadal jest to znacznie tańsze niż ładowanie konwencjonalnego motocykla. Koszt ładowania akumulatora roweru elektrycznego jest niższy w taryfach “Time of Use” niż w przypadku rachunków za prąd według stawki ryczałtowej.
Obliczając koszt ładowania e-bike’a, weź pod uwagę, jak często go używasz i jaki jest Twój schemat podróżowania. Jeśli będziesz często ładował rower, może się okazać, że bateria zużyje się szybciej niż byś tego oczekiwał, co będzie Cię kosztować. Weź także pod uwagę szacowany dystans, jaki planujesz pokonać. Możesz skorzystać z asystenta zasięgu firmy Bosch, aby oszacować zasięg swojego roweru elektrycznego. Rowery elektryczne wyższej klasy będą miały większy zasięg i niższe koszty ładowania.
Koszt ładowania roweru elektrycznego może się różnić w zależności od lokalizacji i stawek za energię elektryczną. Jednak ogólny koszt ładowania roweru elektrycznego w USA nie jest duży w porównaniu z kosztem paliwa. Zazwyczaj pojedyncza sesja ładowania będzie Cię kosztować od 2 do 21 dolarów rocznie. Ładowanie roweru elektrycznego poza godzinami szczytu może obniżyć koszty.
Zakup baterii litowo-jonowej może obniżyć koszt ładowania roweru elektrycznego. Używając akumulatora o większej pojemności, zwiększysz zasięg swojego roweru elektrycznego o 5 do 10 procent. Jednakże, bateria o wyższym indeksie będzie wymagała więcej energii elektrycznej do ładowania, więc bateria o wyższym indeksie będzie działać dłużej.
Innym sposobem na obliczenie kosztów ładowania roweru elektrycznego jest spojrzenie na wskaźnik watogodzin akumulatora. Chociaż jest to dobry sposób na porównanie cen, nie mówi ci wszystkiego. Rozmiar i waga baterii również wpływają na zasięg roweru elektrycznego. Bateria o mocy 300 watogodzin wytrzyma od 25 do 80 kilometrów na jednym ładowaniu. Bateria 400-watogodzinna może wytrzymać nawet 100 kilometrów. Jeśli używasz e-bike’a na dłuższych dystansach, będziesz musiał częściej ładować baterię.
Podobne tematy